egy hét után

 2009.09.21. 15:47

hmm... meglepő: kibírtam egy társasági eseményt - hogy szépen fogalmazzak :) Magyarán egy bulit a barátaimmal, akik persze mind dohányoznak! Sőt! aki egy hónapja leszokott, közölte, hogy ha buli van, az "ház", akkor ér cigizni és azonnal rá is gyújtott.

A legutóbbi leszokás próbálkozásom alkalmával én is alkottam "újszabályt", ha iszunk, akkor ér dohányozni. Eredmény: egyre sűrűbben iszunk, akár minden este belefér egy pohár bor. Mielőtt totál szétcsúsztam volna, inkább újszabályfelrúgás, mert bőven elég egy szenvedélybetegség, nemhogy még az alkohollal is meg kéne küzdeni... bbbbbrrrrr.

Találtam egy jó kis videot, hogy mit is csinál a nikotin maga: http://www.hazipatika.com/mediatar/media/Leszokas_a_dohanyzasrol/88

Ezzel máris megvan a magyarázat arra, amit én "alfa-közeli" agyállapotnak neveztem, ugyani a nikotin dopamint szabadít fel az agyban, ami kisebb eufórikus érzést okoz, és hát persze, hogy eufóriában szuppper gondolatai támadnak az embernek és minden probléma miniatürnek tűnik?! :) A másik probléma, hogy adrenalint is felszabadíthat, tehát erre aztán tényleg valami megoldást kell találni, mondjuk minden nap kezdjek egy jó kis tandem ugrással a víztorony tetejéről?

Amúgy meglepő, de én egyelőre nem érzem a nikotin hiányát, legalábbis nem vagyok letört, kedvetlen, étványtalan... stb... bár számomra fura, hogy pont étvágytalanságot és súlycsökkenést okoz a nikotinmegvonás, hiszen pont ez a gondom: elég nagy valószínűséggel jópár kilo fog még felugarani az elköv hónapokban.

Vagy lehet, h kedvetlen vagyok, de annyira, hogy észre sem veszem, hogy az vagyok? ;)

 

Címkék: alkohol dohányzás elhízás szenvedély leszokás adrenalin nikotin étvágy

A bejegyzés trackback címe:

https://utolsoszalcigi.blog.hu/api/trackback/id/tr351397161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása